Ads 468x60px


Text

  • Pelan PruBSN Takaful

    Kehidupan tanpa perlindungan ibarat anda duduk tanpa kerusi..ibarat anda berjalan tanpa tongkat apabila tidak lagi boleh berjalan..

  • Adakah Anda Belum Terlambat ?

    kata-kata 'Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara' sering bermain di fikiran kita..tapi adakah kita sudah bersedia untuk menghadapinya?

  • Adakah Ini Impian Anda?

    Apakah impian anda? Kereta mewah? Rumah banglo? percutian luar negara? Sertai kami dan anda bakal memenuhi impian anda..

Saya Dan Takaful

Dulu saya anggap orang jual takaful ni annoying. Dan saya juga rasa takaful itu bukan satu keperluan. Fikiran saya berubah bila Nazreel kena bisul yang teruk di seluruh badan dan saya tak mampu nak bawak dia pergi hospital dan end up doktor dekat klinik yang pecahkan bisulnya. Masa tu saya busy dan saya takde masa nak pergi hospital kerajaan sebab process lamanya.

Keduanya ialah bila saya kena sakit dua tahun lepas dan company saya tanggung. Semua sekali dekat 18k kalau tak silap. Manalah saya nak ada duit sebanyak itu untuk di keluarkan sekaligus. So dua benda ni buat saya nampak yang takaful sangat penting dalam kehidupan.

Ketiganya ialah sekarang ni takaful tu ada saving sekali. Tak banyaklah tapi still maybe selepas beberapa belas tahun adalah jugak berbelas ribu. So saya dan wife anggap kitaorang berempat punya takaful ni sebagai simpanan jugaklah. Kalau kata sakit dan claim takde jadi masalah tapi kalau belanja bayar takaful kitaorang tu masuk dalam bank maybe kalau sekali keluar terus habis dan kena kumpul balik.

Saya fully covered by company. Dan since naik pangkat ni anak-anak saya sekali diaorang cover. Company Wife saya pulak cover kitaorang berempat sekaligus, tapi tak fully coveredlah. So di sini takaful ni memainkan peranan. Kalau tak cukup, takaful company ni boleh top-up.

Bila sakit sakit, hospitalised lama. Katakan 3 bulan dan masa tu dah maximum MC yang company boleh bagi dan company terminate kau kerja - takaful dah takde, kerja pun dah takde. Masa inilah takaful ni penting.

Apa-apa pun saya berharap saya anak beranak sihat dan bernasib baik sepanjang masa. Ini sebagai apa orang putih cakap? Precaution.

-this is a response from one of my client
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...