Ads 468x60px


Text

  • Pelan PruBSN Takaful

    Kehidupan tanpa perlindungan ibarat anda duduk tanpa kerusi..ibarat anda berjalan tanpa tongkat apabila tidak lagi boleh berjalan..

  • Adakah Anda Belum Terlambat ?

    kata-kata 'Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara' sering bermain di fikiran kita..tapi adakah kita sudah bersedia untuk menghadapinya?

  • Adakah Ini Impian Anda?

    Apakah impian anda? Kereta mewah? Rumah banglo? percutian luar negara? Sertai kami dan anda bakal memenuhi impian anda..




Takaful : Sistem perlindungan Islam berteraskan syariah

Seperti yang kita sedia tahu, Takaful dan Insurans adalah 2 benda yang berbeza..yang mana,Takaful berpaksikan syariah islam manakala Insurans pula berdasarkan sistem konvesional. Baru-baru ni, saya ada terbaca satu artikel tentang Takaful yang berpaksikan syariah Islam. Sedikit sebanyak hati saya semakin yakin dengan Syarikat ini iaitu Prudential BSN Takaful Berhad (PBTB).




Syukur dipanjatkan ke hadrat Ilahi kerana Allah telah tetapkan hati saya untuk memilih bidang takaful ini, malah bersama syarikat pengendali takaful No.1 di Malaysia dan Alhamdulillah bidang takaful semakin berkembang pesat di Malaysia. Anda masih mempunyai masa sekiranya ingin menyertai kumpulan kami sekarang..

Perancang kewangan Islam PruBSN sekarang masih lagi sedikit tetapi kami adalah No.1 di Malaysia! , dan masih ada 9 Juta lagi orang Melayu Islam terutamanya, yang masih belum ditakafulkan lagi.


Pada tahun 2006, kerajaan telah melancarkan satu program untuk menjadikan Malaysia sebagai Pusat (Hab) Kewangan Islam Antarabangsa. Program ini adalah untuk membangunkan sistem kewangan Islam Serantau dan antarabangsa dan juga sebagai alternatif kepada sistem kewangan konvesional sedia ada disamping mendidik masyarakat tentang perlunya melibatkan diri dengan sistem kewangan islam...

Klik disini untuk maklumat lanjut..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...